Klacht: Online speelhal betaald niet uit

In december ontvingen wij een klacht van een speler. Een online speelhal wilde niet uitbetalen. De speler had al regelmatig een storting gedaan en had volgens eigen zeggen een keer gewonnen en wilde uitbetaald worden. Echter de online speelhal wilde niet uitbetalen en hebben wij de geprobeerd te bemiddelen in deze zaak.

Klacht: Online speelhal betaald niet uit

Aannemen van de klacht

Via onze klachten pagina kun je een verzoek indienen voor eventuele hulp bij een probleem die je ondervind met een vergunde goksite in België. Wil je gebruik maken van onze hulp? Vermeld dan duidelijk de website waar het overgaat. Omschrijf het probleem en maak eventueel screenshots van de problemen die je ondervindt. Ook je gebruikersnaam en e-mailadres hebben onze contact personen bij de goksites nodig om je account te kunnen vinden.

Wat was de klacht

De speler had in december een uitbetaling aangevraagd van €300,- Voordat een speler zijn geld krijgt dienen er eerst papieren overlegd te worden. Bijvoorbeeld een kopie van het paspoort. De speler heeft ons aangegeven alle informatie verstuurd te hebben naar de online speelhal. Echter bleef een uitbetaling uit.

Reactie van de speelhal

Wij hebben deze klacht neergelegd bij de online speelhal en deze hebben zeer snel gereageerd op de vragen. De rede waarom er niet uitbetaald kon worden was dat er een account gemaakt was met persoonsgegevens van totaal iemand anders. De speler zelf had in het verleden al een account gehad bij deze online speelhal maar die is eerder gesloten.

Daarnaast is er een creditcard gebruikt om te storten die op naam stond van iemand anders.

Volgens de online speelhal hebben ze de speler enkele malen verzocht om de juiste documenten. En herkenbare foto’s van de spelers naast de ID-Kaart of paspoort om te kunnen verifiëren of het gebruikte rijksregister nummer daadwerkelijk bij de speler hoort.

Dit is niet mogelijk aangezien de speler veel jonger is. Het gebruikte rijksregister nummer  behoord tot een persoon ouder dan 70 jaar.

Welke oplossing is geboden

De online speelhal heeft aangeboden alles aan de speler te betalen mits deze de bijbehorende documenten kan aanleveren die behoren bij de rijksregister gegevens die zijn gebruikt bij het aanmaken van het account. Gebeurd dit niet dan kunnen ze niet uitbetalen.

Maak je een account aan bij een online goksite? Let er dan goed op dat je de juiste gegevens invult zodat je niet voor verassingen kom te staan als je een uitbetaling wilt aanvragen.

Uit privacy overwegingen houden wij de naam van de speler en de online speelhal anoniem.

 

 

 

Updated: 26 januari 2018 — 15:55